al -meswak mu’min sdn. bhdal-meswak.com.my/portall/wp-content/uploads/2016/11/almm...no telefon :...

30
AL -MESWAK MU’MIN SDN. BHD

Upload: hoangthuy

Post on 07-Mar-2019

317 views

Category:

Documents


0 download

TRANSCRIPT

AL -MESWAK MU’MIN SDN. BHD

Profil Korporat

Mengenai kami

• AL-MESWAK MU’MIN SDN. BHD. ialah sebuah syarikat yang dimilikipenuh oleh Bumiputera dan ditubuhkan pada tahun 2001 di Malaysia.

• Kami yakin Malaysia adalah sumber & landasan yang kukuh untukmenjadi industri halal global yang gemilang.

• Sebagai satu-satunya syarikat Bumiputera di dalam segmen PenjagaanDiri, Al-Meswak Mu’min Sdn. Bhd bertekad untuk menjadikan Mu’minsebagai “National Brand” dan menjadikan produk penjagaan diripilihan rakyat Malaysia.

Prinsip Syarikat

• Kami amat tegas dalam memastikan proses pengilangan mematuhi garispanduan yang telah ditetapkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia(JAKIM) serta berpandukan hukum syarak.

• Kami mempunyai Perunding Syariah di dalam Syarikat yang bertugasmemastikan proses pengilangan mengikut hukum Syarak. Kami jugatelah mengambil inisiatif menjemput Persatuan Pengguna IslamMalaysia (PPIM) untuk memantau segala proses pengilangan bagimengelakkan keraguan pengguna terhadap produk kami.

• Kami menjamin bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkanproduk-produk kami tidak mengandungi bahan yang was-was danharam seperti yang berpunca dari sumber haiwan, alkohol serta yangmembahayakan kesihatan.

• Kami juga sentiasa menjaga keperluan & kepentingan pengguna yangmenggunakan produk keluaran syarikat kami dengan memastikan ianyasentiasa ‘Halalan Toyyiban’ (Bersih, selamat dan berkualiti).

Company Information

Nama Syarikat : Al-Meswak Mu’min Sdn. Bhd. (560455-M)Tarikh Ditubuhkan : 2001Status : 100% BumiputeraAlamat : Lot 4, Gate C,

Jalan Teknologi 3/6, Seksyen 3,Taman Sains Selangor 1,Kota Damansara,47810 Petaling Jaya,Selangor Darul Ehsan,MALAYSIA.

No Telefon : +603 6140 1180No Fax: : +603 6140 1182portal : www.al-meswak.com.myemail : [email protected]

Visi dan Misi

Visi

MU’MIN sebagai satu jenama tempatan (National Brand) yang

terkemuka di peringkat kebangsaan dan antarabangsa. Syarikat Al-

Meswak Mu’min Sdn. Bhd. menjadi pengeluar utama & Terbesar bagi

produk penjagaan di peringkat antarabangsa dengan produk yang

terbaik

Misi:

• Menerajui inovasi dan pengeluaran produk penjagaan diri yang halal

dan berkualiti.

• Membantu dan memudahkan umat Islam dalam memilih serta

menggunakan produk halal dan berkualiti

Anugerah 2008

Middle East Business Leaders Awards 2014

Leadership Excellence In

International Fast Moving Consumer Goods (FMCG)

Anugerah 2014

Anugerah 2015

Global Leadership Awards 2015

Excellence In

Fast Moving Consumer Goods (FMCG)

Sector

Global Leadership Awards 2015

Masterclass Emerging Brand Of The Year

Anugerah 2015

ASIA PASIFIC CSR AWARD 2015

Socially Responsible Company

in Health Enhancement

Anugerah 2015

Produk Mu’minProduk Penjagaan Mulut dan Ubat Gigig MU’MIN adalahdirumuskan dengan bahan-bahan semulajadi dan mempunyaikelebihan-kelebihan berikut:

• Tanpa Fluorida• Tanpa Triclosan• Tanpa bahan-bahan berasaskan haiwan• Tanpa bahan-bahan pengawet• Tanpa alkohol• Lembut pada gusi• Selamat jika tertelan

1. Max Oral Care–rangkaianutama untuk faedah-faedahtertentu seperti untukpembersihan yang menyeluruh(Varian Pro Clean) / untuk gigiputih (Whitening) dan untuk gigiyang berasa sensitif (Sensitive).

2. Premium – rangkaian premiumdengan Ekstra Pudina Asli, EsktraKayu Sugi dan Ekstra Pati Zaitununtuk membersih, menguatkandan melindungi gigi.

3. Pek Ekonomi – terdiridaripada dua jenis varian untukmembersih dan menguatkan gigianda.

Mu’min Junior (50g)

•Ubat Gigi Kanak-kanak

mengandungi 4 jenis perasa

Anggur, Oren, Strawberi dan

Fruities(Buah-buahan)

Mu’min B’Sugi adalah produk baharu yang terdiri daripada gel konsentrasi

dengan lebih 90% ekstrak Kayu Sugi asli yang dihasilkan dengan teknologi dan

inovasi terkini. Mu’min B*Sugi adalah produk pertama di dunia yang boleh

digunakan sebagai alternatif untuk menggantikan penggunaan kayu sugi bagi

memudahkan umat Islam bersugi. Kebaikan dan khasiat Mu’min B*Sugi yang lain

adalah termasuk:

· Mengelakkan pereputan gigi

· Menguatkan gusi

· Menghindari bau nafas

· Menyegarkan mulut

· Membersihkan gigi dan mulut

Mu’min B*Sugi adalah dijual di dalam pembungkusan 15ml dan 40ml yang

mudah dibawa ke mana-mana dan digunakan pada bila-bila masa. Satu lagi

produk bermutu daripada Al-Meswak Mu’min Sdn. Bhd., Mu’min B*Sugi selamat

jika tertelan.

Bakteria adalah punca nafas berbau sertakerosakan gigi. MU’MIN MAX ORAL CAREKumur dirumuskan khas dengan ISONETCOMPLEX yang terdiri daripada campranbahan semuajadi bagi memberikanperlindungan anti-bakteria seterusnya antikaviti gigi:

PRODUK PENJAGAAN DIRI MU’MIN

• Krim mandian susu kambing

• Hand & Body Lotion

• Mu’min MasQulin Talkum

AKTIF

Rangkaian produk wangian Mu’min Masqlin dirumuskandengan pelbagai haruman khas untuk jejaka. Serlahkan penampilan aktif anda dengan Talkum Mu’minMasqlin yang diformulasikan khas dengan agen anti peluh bagi menyamankan kulit agar anda berasa harumdan lebih yakin. Juga mengandungi Pelindung UV bagiperlindungan daripada sinaran UV.

TAMPAN

Rangkaian produk wangian Mu’min Masqlin dirumuskandengan pelbagai haruman khas untuk jejaka. Serlahkan penampilan tampan dengan Talkum Masqlinyang diformulasikan khas dengan Ekstrak Timunsemulajadi agar anda berasa harum dan segar. Timunmengandungi kandungan mineral dan vitamin tinggiuntuk membantu memelihara kulit supaya sihat. Juga mangandungi Pelindung UV bagi perlindungan daripadasinaran UV.

• Mu’min Asfieya Talkum

TALKUM WANGI PENCERAH - ANGGUN

Talkum Wangi Pencerah Mu’min Asfieya berumusan khas denganbedak tulen halus dan campuran wangian bunga, buah-buahan manisdan vanila bagi membangkitkan keanggunan anda. Diperkayakandengan Ekstrak Likoris dan Susu Kambing sejati untuk mencerahkan danmelembutkan kulit. Juga mengandungi Pelindung UV bagi perlindungandari sinaran UV.

TALKUMWANGI PENCERAH - ABADI

Talkum Wangi Pencerah Mu’min Asfieya berumusan khas denganbedak tulen halus dan campuran wangian bunga, buah sitrus, hijauansegar dan manisan madu bagi melambangkan penampilan suci danabadi. Diperkayakan dengan Ekstrak Likoris dan Pati Zaitun asli untukmencerahkan dan melembutkan kulit anda. Juga mengandungiPelindung UV bagi perlindungan dari sinaran UV.

TALKUMWANGI PENCERAH - AYU

Talkum Wangi Pencerah Mu’min Asfieya berumusan khas denganbedak tulen halus dan campuran wangian berkayu, bunga dan buah-buahan bagi menyerlahkan keayuan anda. Diperkayakan dengan duajenis Pencerah Kulit asli iaitu ekstrak-ekstrak Likoris dan Mulberi untukmencerahkan kulit anda. Juga mengandungi Pelindung UV bagiperlindungan dari sinaran UV.

• Mu’min Junior Personal Care

Rangkaian produk-produk penjagaan diri Mu’min Juniordirumuskan khas untuk kanak-kanak. Juga amat sesuai untukpenggunaan seisi keluarga.

Mu’min Junior Mandian Susu Mangga dan Epal dirumuskandengan pelembap Susu Kambing semulajadi serta ekstrak-ekstrak Buah Mangga dan Epal, perapi, Vitamin E dan Aloe Verabagi mandian simanja yang menyeronokkan serta membantumemelihara kulit simanja agar lembut dan sihat.

Mu’min Junior Mandian Berbuih Mangga & Guava dirumuskandengan pelembap Susu Beras dan Dadih semulajadi sertaekstrak-ekstrak Buah Mangga dan Guava, perapi, Vitamin E danMadu bagi mandian simanja yang berbuih serta membantumemelihara kulit simanja agar lembut dan sihat.

Mu’min Junior Syampu Susu dirumuskan dengan pelembapsusu kambing semulajadi serta ekstrak-ekstrak buah manggadan epal, perapi dan germa gandum bagi mencuci rambut sertamembantu memelihara rambut simanja agar lembut dan sihat.

Mu’min Junior Syampu Rambut & Badan dirumuskan denganpelembap susu beras semulajadi serta ekstrak-ekstrak buahstrawberi dan beri biru, perapi dan germa gandum bagi mencucirambut serta membantu memelihara kulit simanja agar lembutdan sihat.

PENGIKLANAN

https://www.facebook.com/ubatgigimumin

Selari dengan arus pasaran, ALMM telah memasuki program pengiklananmelalui media pengiklanan yang terkini seperti berikut:

Media Cetak - Iklan di Metro Ahad dan billboardMedia Elektronik - Iklan di media prima astro dan RTMMedia Atas Talian - Iklan di portal rasmi

w w w . a l – m e s w a k . c o m . m y

Media Elektronik

https://www.youtube.com/UbatGigiMumin

Media Cetak

Tanggungjawa Sosial Korporat