12.10.2015

2
12 OKTOBER 2015 (ISNIN) DUNIA SAINS DAN TEKNOLOGI TAHUN 2 MASA : 10.20-11.20 AM TOPIK : Serupakah kita? STND. KANDUNGAN : 3.1 Menganalisis haiwan dan bahagian tubuh haiwan STND. PBELAJARAN : 3.1.3 Membanding dan membezakan bahagian tubuh satu haiwan dengan bahagian tubuh haiwan-haiwan yang lain. 3.1.4 Mengitlak bahawa ada haiwan yang mempunyai mempunyai ciri yang sama dan berbeza. AKTIVITI: 1. Sambil bersoaljawab dengan murid guru menandakan respon murid pada borang pengurusan grafik yang dipamerkan di hadapan kelas. 2. Soalan diulang untuk jenis haiwan yang lain. 3. Guru membahagikan murid kepada beberapa kumpulan kecil . 4. Guru mengedarkan dua jenis gambar jenis haiwan kepada setiap kumpulan. 5. Murid berbincang dalam kumpulan untuk mengenal pasti persamaan dan perbezaan bahagian-bahagian tubuh yang terdapat gambar haiwan yang diberikan. REFLEKSI :…………………………………………………………………………………................... …………………………………………………………………………………………………………….... BAHASA MALAYSIA TAHUN 3 MASA : 11.20-12.20 AM TEMA / UNIT : 10. Sains, Teknologi dan Inovasi / 28. Aktiviti Sains STANDARD KANDUNGAN: 1.7.1 STANDARD PEMBELAJARAN : 2.5.2 OBJ PMBLJRAN :1. Murid mengetahui tentang aktiviti kelab sains di sekolah rendah PENGISIAN KURIKULUM : Kreativiti dan inovasi EMK : Sistem Bahasa (kesalahan ejaan dan tanda baca) KEMAHIRAN BERNILAITAMBAH : KB-Menjanakan idea BCB- Menghubungkaitkan

Upload: zihad-zainal

Post on 09-Apr-2016

19 views

Category:

Documents


4 download

DESCRIPTION

mklmk

TRANSCRIPT

Page 1: 12.10.2015

12 OKTOBER 2015 (ISNIN)

DUNIA SAINS DAN TEKNOLOGI TAHUN 2

MASA : 10.20-11.20 AMTOPIK : Serupakah kita?

STND. KANDUNGAN : 3.1 Menganalisis haiwan dan bahagian tubuh haiwan

STND. PBELAJARAN : 3.1.3 Membanding dan membezakan bahagian tubuh satu haiwan dengan bahagian tubuh haiwan-haiwan yang lain.

3.1.4 Mengitlak bahawa ada haiwan yang mempunyai mempunyai ciri yang sama dan berbeza.

AKTIVITI: 1. Sambil bersoaljawab dengan murid guru menandakan respon murid pada borang pengurusan grafik yang dipamerkan di hadapan kelas. 2. Soalan diulang untuk jenis haiwan yang lain. 3. Guru membahagikan murid kepada beberapa kumpulan kecil . 4. Guru mengedarkan dua jenis gambar jenis haiwan kepada setiap kumpulan. 5. Murid berbincang dalam kumpulan untuk mengenal pasti persamaan dan perbezaan bahagian-bahagian tubuh yang terdapat gambar haiwan yang diberikan.

REFLEKSI :…………………………………………………………………………………...................

……………………………………………………………………………………………………………....

BAHASA MALAYSIA TAHUN 3

MASA : 11.20-12.20 AMTEMA / UNIT : 10. Sains, Teknologi dan Inovasi / 28. Aktiviti Sains

STANDARD KANDUNGAN : 1.7.1STANDARD PEMBELAJARAN: 2.5.2

OBJ PMBLJRAN :1. Murid mengetahui tentang aktiviti kelab sains di sekolah rendahPENGISIAN KURIKULUM : Kreativiti dan inovasiEMK : Sistem Bahasa (kesalahan ejaan dan tanda baca)KEMAHIRAN BERNILAITAMBAH : KB-Menjanakan idea BCB- Menghubungkaitkan

AKTIVITI : 1. Murid menaakul bahan grafik. 2. Murid berbincang untuk mengemukakan pandangan terhadap maklumat dalam pengumuman dan risalah. 3. Murid menulisnya dalam buku tulis.

SISTEM BAHASA : Tatabahasa : NILAI MURNI : Berdisiplin, YakinBBM : Buku Teks dan AktivitiREFLEKSI :

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………