scout report (jij 2013)

13
LAPORAN JAMBORI ANTARABANGSA JOHOR KALI KE-25 TAHUN 2013 DISEDIAKAN OLEH: MIRZA AUFA BINTI MOHD NAZRI MAKLUMAT AM LAPORAN AKTIVITI / LAPORAN BERGAM BAR INFO RUMUSAN KELUAR

Upload: mirza-aufa

Post on 23-Jun-2015

141 views

Category:

Social Media


3 download

DESCRIPTION

i've finished my work. Laporan Johore International Jamboree.

TRANSCRIPT

Page 1: Scout Report (JIJ 2013)

LAPORAN JAMBORI ANTARABANGSA JOHOR KALI KE-25 TAHUN 2013

DISEDIAKAN OLEH: MIRZA AUFA BINTI MOHD NAZRI

MAKLUMAT AM LAPORAN AKTIVITI/ LAPORAN BERGAMBARINFO RUMUSAN

KELUAR

Page 2: Scout Report (JIJ 2013)

MAKLUMAT AM :-

MATLAMAT JAMBORI

LOKASI DAN TARIKH

SENARAI NAMA PESERTA DARI SMKDSA

BALIK

Page 3: Scout Report (JIJ 2013)

MATLAMAT JAMBORIJambori Antarabangsa Johor bertujuan untuk mewujudkan satu rangkaian perhubungan, persahabatan danpersaudaraan dalam pengakap di semua peringkat - domestik dan antarabangsa. Aspirasi untuk membinakeupayaan anak-anak muda melalui persahabatan dan pendedahan global melalui pertemuan besar-besaran adalahintipati untuk melahirkan modal insan kelas pertama untuk dunia. Ia juga merupakan satu acara kemuncak sambutanulang tahun ke-25 penglibatan Johor menganjurkan Jambori.

BALIK

Page 4: Scout Report (JIJ 2013)

LOKASI DAN TARIKHTempat: Kulai , pekan ini 29 km dari bandar Johor Bahru dan 8 km dari Skudai. Ia terletak di tengah-tengahdaerah. Bandar Kulai dan bandar lain dalam daerah ini terletak di sepanjang jalan utama lamayang menghubungkan Kuala Lumpur dan Johor Bahru. Kulaijaya boleh mencapai kira-kira kira-kira 10 minitdari Lapangan Terbang Antarabangsa Senai , 45 minit dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur dan 1 jamdari Lapangan Terbang Antarabangsa Changi , Singapura.

SETERUSNYA

Page 5: Scout Report (JIJ 2013)

Kulaijaya mempunyai akses yang lebih tinggi ke Johortarikan dan tempat yang panas seperti New Legoland Asia, Johor Premium Outlet , masuk yangPine Wood Studios dan banyak lagi. Negeri Johor akan mewujudkan satu lagi negara moden diMalaysia dan adalah penting bahawa Johor Pengakap Pergerakan untuk bergerak bersama-sama dengan ini baru-baru inipembangunan di samping mengekalkan Pengakap Prinsip & Undang-undang. - 2 - Tarikh dan tempoh: Majlis ini akan bermula pada hari Sabtu, 16 November 2013 dan akan berakhir pada hari Khamis, 21 November2013.

BALIK

Page 6: Scout Report (JIJ 2013)

PESERTA-PESERTA DARI SMKDSA

AFINA BINTI OMAR MIRZA AUFA BINTI MOHD NAZRI NURUL RAIHANA BINTI MOHD ASRI NUR MASTURI BINTI MARZUKI

BALIK

Page 7: Scout Report (JIJ 2013)

JOHOR INTERNATIONAL JAMBOREE 2013Pada 16-21 November 2013, telah diadakan Johor International Jamboree ( JIJ ) 2013 bertempat di Hutan Bandar, Bandar Putra. SMKDSA telah menghantar seramai 4 orang wakil yang tediri daripada pelajar tingkatan 2. Pelbagai aktiviti telah dijalankan dan melalui jambori ni, peserta dapat melihat dan berkenalan dengan pengakap-pengakap lain di dalam dan luar negara Malaysia.

SUKA DUKA DI JOHOR INTERNATIONAL JAMBOREE 2013

Page 8: Scout Report (JIJ 2013)

Majlis perasmian JIJ

SETERUSNYA

Page 9: Scout Report (JIJ 2013)

Pramuka Indonesia Pengakap dari Ghana

Berkenalan dengan rakan baru

SETERUSNYA

Page 10: Scout Report (JIJ 2013)

BALIK

Page 11: Scout Report (JIJ 2013)

SETERUSNYA

Page 12: Scout Report (JIJ 2013)

BALIK

Page 13: Scout Report (JIJ 2013)

RUMUSANPada akhir perkhemahan, kami telah belajar untuk - - Mewujudkan dan menghargai rasa perpaduan. Peserta akan berkongsi ruang bersama dan tanggungjawab antara satu sama lain. Jamboree akan menggalakkan nilai hormat kepada diri sendiri, orang lain dengan menekankan hak sama rata dan keamanan. - Untuk meningkatkan kesedaran mengenai isu-isu perpaduan dan keamanan dan mengenal pasti tindakan tempatan yang Pengakap sedang melaksanakan; - Bagi menyokong NSOs dan menggalakkan mereka untuk mengambil peranan aktif dalam membangunkan program-program pendidikan alam sekitar dan mengamalkan Programme Messenger of Peace WOSM; - Untuk mewujudkan satu rangkaian pemimpin berpotensi yang boleh menyebabkan pergerakan pengakap di negara-negara masing-masing, negeri, daerah tempatan walaupun kumpulan pengakap dan berkongsi maklumat mengenai sedia ada.  BALIK