rph kssr matematik permata 4 150515

1
SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI ANIB III, 90500 SANDAKAN TARIKH HARI MASA KELAS Subjek Matematik Tema / Tajuk 4. Darab hingga 100 000 Standard Kandungan 4.1 Pendaraban dua nombor Standard Pembelajaran ii. Mendarab sebarang nombor hingga empat digit dengan nombor satu digit dan hasil darabnya hingga 100 000 Objektif Pada akhir pengajaran, murid dapat: a. Mendarab sebarang nombor hingga empat digit dengan satu digit tanpa mengumpul semula. Aktiviti 1. Guru memperkenalkan murid dengan operasi darab. 2. Murid diberikan bimbingan mengenai sifir. 3. Murid diberikan situasi untuk menjawab soalan dengan bimbingan. 4. Murid diminta menjawab di papan putih. 5. Murid diberikan lembaran kerja untuk meningkatkan kemahiran mendarab. EMK Rajin, kreativiti dan kemahiran berfikir BBM Buku teks,lembaran kerja Penilaian Melalui lembaran kerja Refleksi NAMA MURID MENGUASAI MENGUASAI DENGAN BIMBINGAN TIDAK MENGUASAI CATATAN 1. SUHAIMAN SUHHAIMIE

Upload: yankumi07

Post on 12-Dec-2015

239 views

Category:

Documents


5 download

DESCRIPTION

RPH

TRANSCRIPT

Page 1: Rph Kssr Matematik Permata 4 150515

SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI ANIB III,90500 SANDAKAN

TARIKH HARI MASA KELAS

Subjek MatematikTema / Tajuk 4. Darab hingga 100 000Standard Kandungan

4.1 Pendaraban dua nombor

Standard Pembelajaran

ii. Mendarab sebarang nombor hingga empat digit dengan nombor satu digit dan hasil darabnya hingga 100 000

Objektif Pada akhir pengajaran, murid dapat:a. Mendarab sebarang nombor hingga empat digit dengan satu digit tanpa mengumpul semula.

Aktiviti 1. Guru memperkenalkan murid dengan operasi darab.2. Murid diberikan bimbingan mengenai sifir.3. Murid diberikan situasi untuk menjawab soalan dengan bimbingan.4. Murid diminta menjawab di papan putih.5. Murid diberikan lembaran kerja untuk meningkatkan kemahiran mendarab.

EMK Rajin, kreativiti dan kemahiran berfikirBBM Buku teks,lembaran kerjaPenilaian Melalui lembaran kerjaRefleksi

NAMA MURID MENGUASAI MENGUASAI DENGAN

BIMBINGAN

TIDAK MENGUASAI CATATAN

1. SUHAIMAN SUHHAIMIE