dunia seni visual tahun 1 2014

2
SEKOLAH KEBANGSAAN MARIAN CONVENT PKSR 1 (2014) DUNIA SENI VISUAL TAHUN 1 MASA : 1JAM 45 MINIT Anda dikehendaki memilih satu soalan sahaja. Anda juga dikehendaki menyediakan alatan dan bahan yang diperlukan untuk menjalankan aktiviti tersebut. 1. Anda dikehendaki melukis atau melakar gambar “Rumah Idamanku”. Alatan : Pensil warna 2. Anda dikehendaki membuat corak “Hiasan Tabung” dengan menggunakan teknik capan. Alatan : Berus, palet, daun dan warna air. 3. Anda dikehendaki membuat pembalut buku dengan menggunakan teknik renjisan dan percikan. Alatan : Berus gigi, palet, warna air dan daun. 4. Anda dikehendaki membuat satu anyaman kelarai yang menarik untuk dijadikan hiasan dinding. Alatan : Kertas warna, gunting dan gam 5. Anda dikehendaki melukis satu corak motif huruf yang cantik dan menarik. Alatan : krayon atau pensil warna Disediakan oleh, Disahkan oleh, ____________________ _____________________

Upload: norfarahin-bt-abdul-manaf

Post on 10-Apr-2016

24 views

Category:

Documents


2 download

DESCRIPTION

contoh2 soalan seni

TRANSCRIPT

Page 1: dunia seni visual tahun 1 2014

SEKOLAH KEBANGSAAN MARIAN CONVENTPKSR 1 (2014)

DUNIA SENI VISUALTAHUN 1

MASA : 1JAM 45 MINIT Anda dikehendaki memilih satu soalan sahaja. Anda juga dikehendaki menyediakan alatan dan bahan yang diperlukan untuk menjalankan aktiviti tersebut.

1. Anda dikehendaki melukis atau melakar gambar “Rumah Idamanku”.Alatan : Pensil warna

2. Anda dikehendaki membuat corak “Hiasan Tabung” dengan menggunakan teknik capan.Alatan : Berus, palet, daun dan warna air.

3. Anda dikehendaki membuat pembalut buku dengan menggunakan teknik renjisan dan percikan.Alatan : Berus gigi, palet, warna air dan daun.

4. Anda dikehendaki membuat satu anyaman kelarai yang menarik untuk dijadikan hiasan dinding.Alatan : Kertas warna, gunting dan gam

5. Anda dikehendaki melukis satu corak motif huruf yang cantik dan menarik.Alatan : krayon atau pensil warna

Disediakan oleh, Disahkan oleh,

____________________ _____________________(En. Muhd. Syukran (Pn. Nariza bt Mohd. Bin Zamzuri) Daud)Guru DSV GPK 1