tanda-tanda kiamat

Post on 19-Aug-2015

16 Views

Category:

Documents

3 Downloads

Preview:

Click to see full reader

DESCRIPTION

tanda kiamat, kiamat, api keluar dari bumi,

TRANSCRIPT

TANDA-TANDA KIAMAT Tanda-tandakiamatadasamaadaadadisebutdalam hadis atau tidak. Samada di ketahui manusia atau tidak. Tanda tersebut ada banyakdansemakinjelasdarisatukemungkinanperingkat kiamatkeperingkatkemungkinankimatyangberikutnyadan jelas-sejelasjelasnyadiperingkatkepastiankiamatpasti berlaku.

Contohnya.kemungkinankiamatyangpertamaadalahpada tahun1998.Contohtandanyaialahapidanasapkeluardari bumi.Yangterjadiadalahbanyaktelagaminyakdarataniraq terbakarpadaperangdizamansaddamHussien.Tetapiorang mempertikaitandainidengantandainidenganmengatakania hanyatelagaminyakdancmemangpatutterbakardanhanya berlaku di Iraq. Jadi ia tidak mungkin tanda kiamat. kemudianduatahunlaluapikeluardaribumidiYamandan kaliiniiabukantelagaminyak.Danorangboleh mempertikaikantandainidenganmengatakaniaadalahakibat pemanasn global. TetapijikadibandingkandengandiIraqiaadalahlebihjelas dan lebih sukar dipertikaikan. Ini yang saya maksudkan bahawa tandakiamatlebihjelasdarikemungkinankiamatperingkat sebelumnya.Padaperingkatkepastiankiamatpastiberlakudan tidakbolehdielaklagiapidanasapakankeluardarisetiap ceruk permukaan bumi. Mungkin barulah manusia akan percaya. Tanda-tanda kiamat mengiringi kemungkinan berlakunya kiamat danlebihjelasapabilakemungkinankiamatyanglebihbesar akanberlaku.bukannyakiamatterusberlaku,jikakiamat berlakukitatidakbolehberundurkembali.kalaudikajitanda-tandakiamatadalahakibatkegagalansistemalam,perbuatan manusia dan sifat manusia itu sendiri dan juga ketentuan ilahi.

Tandakiamatterakhiradalahapabilamanusiakafirboleh melakukankekeramatansepertiyangbolehdilakukanoleh kekeramatannabidanwalidenganmenggunakanciptaan teknologi, maka kiamat pasti berlaku.

top related