percutian ke tioman

Category:

Documents

2 download

DESCRIPTION

ada 24-27 hb July yg lepas , aku telah join sekali lagi trip ke Pulau Tioman bersama Family pula. Sepatutnya 4 family yang mengikuti percutian ini tetpai last minutes family Amizi terkena chicken pop pulak. So Family yang turut serta adalah family aku,nordalila dan mastura sahaja. Walaupun hanya 6 orang dewasa yg join , program ni tetap intresting sebab tak ramai so.. bleh enjoy2 dan rilexs lagi anak - anak banyak dengan gelagat masing-masing…

TRANSCRIPT

Page 1: Percutian Ke Tioman
Page 2: Percutian Ke Tioman

Pada 24-27 hb July yg lepas , aku telahjoin sekali lagi trip ke PulauTioman bersama Family pula.Sepatutnya 4 family yang mengikutipercutian ini tetpai last minutes familyAmizi terkena chicken pop pulak. SoFamily yang turut serta adalah familyaku,nordalila dan mastura sahaja.

Walaupun hanya 6 orang dewasa ygjoin , program ni tetap intresting sebabtak ramai so.. bleh enjoy2 dan rilexs lagianak - anak banyak dengan gelagatmasing-masing…

Page 3: Percutian Ke Tioman

HARI PERTAMA (24 JULY 2009)Kami dr KL menaiki kereta sendirijam 12.30 tgh malam bertolak dari SgBesi melalui Senawang-Kuala Pilah-Bahau-Muadzam Shah-KualaRompin-Tg Gemuk (5 jam - 326 km ).Kami singgah makan di Jempol NSpada jam 2.30 pagi dan tiba di jetiTanjung Gemuk jam 6.00pagi…Singgah di masjid Tg Gemuksekejap. Kemudian sarapanberhampiran Jeti. Then Naik feri jam8.00 pagi dan tiba di Pulau Tiomansekitar Jam 10.30 pagi...

Page 4: Percutian Ke Tioman

HARI KEDUA (25 JULY 2009)

Setiba di Kampung Tekek kami menaikibas yang disediakan Berjaya Golf &Beach Resort tempat penginapan kamiselama 3 hari 2 malam di sana. Kamiterus ke lobi untuk check in setibanya disana.Kemudian kami keluar untukmakan tengahari di warungberhampiran..Anak-anak semua apalagiterus le terjun kolam dan bermain pasirdi pantai...

Page 5: Percutian Ke Tioman

Aku juga sempat rakamkan gambar2 semasa waktu senja padamalam pertama kami di sana. Kami keluar makan malam di KgTekek menaiki van. Kami makan di warung yati seafoodberhadapan kompleks bebas cukai di sana. Setelah itu kamisempat meninjau kedai bebas cukai.

Kami juga berkenalan dgn seorang yang aku panggil bob untukperancangan aktiviti snorkling besoknya.

Page 6: Percutian Ke Tioman
Page 18: Percutian Ke Tioman
Page 19: Percutian Ke Tioman
Page 20: Percutian Ke Tioman

Memandangkan semua sudah keletihan, akudapati semuanya tidur di dalam perjalanan didalam bot. Aku pun turut tertidur...mungkinhendak mengambil tenaga untuk drive dariTg Gemuk ke KL nanti. Kami bertolak kira -kira jam 6 petang dan melalui jalan KualaRompin-Muadzam Shah-Segamat-Tangkak-KL.(5 jam - 350 km ).Kami pada mulanya inginsinggah di Tangkak untuk melihat kedaimenjual kain tapi kami sampai agak lewat diTangkak kerana kedai semua sudahtutup.Sebelum itu kami singgah makan diperhentian sebelum segamat di "signboard"24 km Hospital Segamat..Sebuah warung tepijalan yang menyajikan karaoke dangdut danjoget lewat malam...he he..

Setelah memasuki lebuhraya tangkak ke klsemuanya membawa haluan masing-masinghingga ke KL.

Sungguh seronok percutian aku pada kaliini… aku harap selepas ini banyak lagipercutian yang dirancang seperti langkawi,redang dan sipadan