kertas kerja pl 2010

32
1.0 TAJUK Kertas Cadangan Program Pendidikan Luar PISMP Pendidikan Jasmani Semester 3 di Kampung Juara Mutiara, Pulau Tioman, Pahang. 2.0 PENGENALAN Proses pengajaran dan pembelajaran merupakan aspek penting dalam pendidikan. Dalam sukatan Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan, pendidikan luar yang merupakan proses pengajaran dan pembelajaran yang diajar berasaskan pengalaman secara langsung. Pendidikan luar didefinisikan sebagai salah satu item yang penting bagi melahirkan warganegara Malaysia yang berilmu, berketrampilan, berakhlak mulia, bertanggungjawab dan berkeupayaan mencapai kesejahteraan diri serta menyumbang kepada keharmonian dan kemakmuran keluarga, masyarakat dan negara, bersesuaian dengan kehendak Falsafah Pendidikan Kebangsaan. Melalui medium yang digunakan akan lebih menghargai segala sumber yang telah dianugerahkan oleh Allah s.w.t. Selain itu, pendidikan luar ini akan lebih memberi kesedaran kepada individu bahawa setiap pelajaran mempunyai kepentingan yang berbeza. Penerapan nilai yang tidak diketahui selama ini akan diperolehi melalui aktiviti yang dijalankan seperti nilai kerjasama dan bertolak ansur amat dititikberatkan. Pelaksanaan aktiviti pendidikan luar seumpama ini akan melahirkan generasi pendidik yang lebih berketerampilan dan berjiwa kental dan berani mengharungi segala cabaran dan dugaan yang bakal menimpa pada masa akan datang. Selain itu,aktiviti pendidikan luar dapat melahirkan guru yang lebih berdisiplin, bijak menguruskan masa, berkepimpinan dan sentiasa cemerlang dari segi jasmani, rohani, intelektual, emosi dan sosial. Sekiranya semua elemen ini diterapkan, aktiviti luar yang dijalankan mampu memberi sumbangan yang besar bagi memantapkan Falsafah Pendidikan Kebangsaan. 3.0 RASIONAL Melalui aktiviti pendidikan luar guru pelatih dapat menimba ilmu pengetahuan, kemahiran dan pengalaman yang lebih mendalam.

Upload: dzulwaqar-dzulkarnain

Post on 21-Nov-2015

41 views

Category:

Documents


6 download

DESCRIPTION

,

TRANSCRIPT

1.0 TAJUK Kertas Cadangan Program Pendidikan Luar PISMP Pendidikan Jasmani Semester 3 di Kampung Juara Mutiara, Pulau Tioman, Pahang.

2.0 PENGENALANProses pengajaran dan pembelajaran merupakan aspek penting dalam pendidikan. Dalam sukatan Pendidikan Jasmani Dan Kesihatan, pendidikan luar yang merupakan proses pengajaran dan pembelajaran yang diajar berasaskan pengalaman secara langsung. Pendidikan luar didefinisikan sebagai salah satu item yang penting bagi melahirkan warganegara Malaysia yang berilmu, berketrampilan, berakhlak mulia, bertanggungjawab dan berkeupayaan mencapai kesejahteraan diri serta menyumbang kepada keharmonian dan kemakmuran keluarga, masyarakat dan negara, bersesuaian dengan kehendak Falsafah Pendidikan Kebangsaan. Melalui medium yang digunakan akan lebih menghargai segala sumber yang telah dianugerahkan oleh Allah s.w.t. Selain itu, pendidikan luar ini akan lebih memberi kesedaran kepada individu bahawa setiap pelajaran mempunyai kepentingan yang berbeza. Penerapan nilai yang tidak diketahui selama ini akan diperolehi melalui aktiviti yang dijalankan seperti nilai kerjasama dan bertolak ansur amat dititikberatkan. Pelaksanaan aktiviti pendidikan luar seumpama ini akan melahirkan generasi pendidik yang lebih berketerampilan dan berjiwa kental dan berani mengharungi segala cabaran dan dugaan yang bakal menimpa pada masa akan datang. Selain itu,aktiviti pendidikan luar dapat melahirkan guru yang lebih berdisiplin, bijak menguruskan masa, berkepimpinan dan sentiasa cemerlang dari segi jasmani, rohani, intelektual, emosi dan sosial. Sekiranya semua elemen ini diterapkan, aktiviti luar yang dijalankan mampu memberi sumbangan yang besar bagi memantapkan Falsafah Pendidikan Kebangsaan.

3.0 RASIONALMelalui aktiviti pendidikan luar guru pelatih dapat menimba ilmu pengetahuan, kemahiran dan pengalaman yang lebih mendalam. Elemen yang dipelajari dan pengalaman yang diperolehi merupakan subjek yang penting dan perlu didalami oleh guru major pendidikan jasmani untuk memberi tunjuk ajar dan mengurus dan mengendalikan sesuatu aktiviti apabila bertugas di sekolah sebagai pendidik kelak. Ilmu yang diperolehi mampu membimbing murid di sekolah nanti. Apabila guru pelatih telah mengikuti pendidikan luar, mereka akan merasakan pendidikan luar merupakan satu kaedah pembelajaran yang menarik dan boleh diubah kaedahnya dari proses tradisional kepada proses yang lebih dinamik dan menarik. Selain itu, Pulau Tioman adalah suatu tempat yang amat sesuai bagi kami kerana ia mempunyai kawasan yang lengkap untuk kami melakukan aktiviti darat dan air. Proses pembelajaran ini boleh diaplikasikan dalam pengajaran dan pembelajaran merentas kurikulum lain selain subjek lain yang diajar di sekolah.

4.0 OBJEKTIF4.1. Pelajar dapat merancang, mengurus dan mengelolakan aktiviti-aktiviti pendidikan luar;4.2. Pelajar dapat menguasai kemahiran-kemahiran asas kegiatan luar mengikut kemampuan diri;4.3. Pelajar dapat menunjukkan kepekaan dan keprihatinan terhadap keindahan dan kekayaan alam semula jadi termasuk isu alam sekitar.4.4. Pelajar dapat meningkatkan pembelajaran menerusi pengalaman-pengalaman yang menyeronokkan dan selamat dalam persekitaran yang berbeza-beza;4.5. Pelajar dapat membina ketahanan, disiplin dan keyakinan diri dalam menghadapi cabaran-cabaran semasa;4.6. Pelajar dapat mengembangkan sifat-sifat kreatif dan inovatif serta membuat keputusan yang bijak terutama dalam keadaan segera atau cemas. 4.7. Pelajar dapat menguruskan dan mendisiplinkan diri mengenai pengurusan masa.

5.0 MATLAMAT Program pendidikan luar adalah bertujuan untuk memenuhi kurikulum PISMP Pendidikan Jasmani Semester 3 selama 6 hari 5 malam. Pendidikan luar dapat membentuk jasmani,emosi, rohani, intelek dan sosial serta melatih bakal guru menjadi seorang pendidik yang tabah, sabar, bersemangat dan kental dalam menghadapi cabaran alam pendidikan. Seterusnya, aktiviti yang kami lakukan pada pendidikan luar ini boleh diaplikasikan dalam proses pengajaan dan pembelajaran kelak.

6.0 KUMPULAN SASARAN Seramai 19 orang guru pelatih PISMP Pendidikan Jasmani Semester 3 Ambilan Januari 2010. Pensyarah pengiring terdiri daripada 4 orang pensyarah lelaki. 1 orang chaperone (perempuan) 1 orang pembantu alatan.

7.0 TARIKH 03 April - 8 April 2011 (6 hari 5 malam)

8.0 TEMPAT Kampung Juara Mutiara, Pulau Tioman, Rompin, Pahang.

9.0 SUMBER TENAGA Terdiri daripada 4 orang pensyarah, seorang chaperone (perempuan) dan seorang pembantu alatan dari Jabatan Pendidikan Jasmani dan Kesihatan IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan.

10.0 CADANGAN AKTIVITIi. 10.1. Perkhemahan10.2. Kembara 10.3. Abseilling10.4. Orienteering10.5. Water Confidence10.6. Berkayak10.7. Snorkelling10.8. Memancing

11.0 SENARAI AHLI JAWATANKUASAPENGERUSIABU SUFIAN BIN SUPAAT

PENOLONG PENGERUSINUR SYAMIMI BINTI KAMARUDIN

SETIAUSAHAMUHAMMAD AZAN BIN AMIN

BENDAHARIFAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL

AHLI JAWATANKUASAPERALATANIZZAT BIN ROSLANMUHAMMAD ARIF BIN DZULKEFLI

MAKANANMOHD AZREN BIN NIJARMIRA ASHILA BINTI ASMUNI

PENGANGKUTANMOHD NAJIB BIN ABDUL HAMID

KEROHANIAN DAN KEBAJIKAN MOHD HAIRULZI BIN MAZLAN

PUBLISITI DAN PENERBITANHASNUN AMAR BIN HASSAN

PENGINAPANSITI MADIHAH BINTI SULEIMAN

KESELAMATANMOHD SHUKRI BIN ABDUL AZIZ

AKTIVITI DAN PROGRAMPerkhemahanAbu Sufian Bin SupaatMuhammad Azan Bin Amin

KembaraMohd Helmi Bin Mustafa KamalMohd Hairulzi Bin Mazlan

AbseillingMuhammad Arif Bin Dzulkefli

OrienteeringMohd Azren Bin Nijar

Water ConfidenceMira Ashila Binti Asmuni

BerkayakKhairul Ummah Bin Abd Hamid

SnorkellingIzzat Bin Roslan

Memancing Mohd Najib Bin Abd Hamid

12.0ANGGARAN PERBELANJAANJADUAL PELAKSANAAN DAN ANGGARAN PERBELANJAAN PROGRAM PENDIDIKAN LUAR 2011JABATAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATANIPGM KAMPUS TENGKU AMPUAN AFZAN KUALA LIPIS PAHANG DARUL MAKMURBILUNITJUMLAH PESERTAJANGKA MASATARIKHLOKASIANGGARAN PERBELANJAAN (RM)CATATAN

1PISMP PJ (MAJOR) 1 unitGuru Pelatih 19Pensyarah 4Chaperone 1 Pembantu 1

6 hari 5 malam02 08 April 2011Kampung Juara, Pulau TiomanSewa tapak : RM 20.00 x 6 H x 19 org = RM 2280.00Bahan kering /Basah : RM 20.00 x 6 H x 19 org = RM 2280.00Petrol dinghi : RM 100.00 x 6 tong = RM600.00Sewa Kayak : RM60.00 x 10 unit = RM 600.00Sewa Bot Outing = RM 2000.00Feri : RM 90.00 x 19 = RM 1710.00*pengangkutan Alatan (pergi dan balik): = RM 200.00**Buluh untuk gajet 30 batang = RM 300.00Kecemasan = RM 200.00

Tanggungan sendiri : RM 290.00 x 19 = RM 5510.00Tanggungan IPGKTAA = RM 1794.00

JUMLAH = RM 7304.00

Tanggungan sendiriTanggungan IPGKTAATanggungan sendiriTanggungan sendiriTanggungan sendiriTanggungan sendiriTanggungan sendiriTanggungan sendiriTanggungan sendiri

*Bayaran menggunakan kenderaan beroda tiga untuk mengangkut alatan dari jeti ke tapak perkhemahan.** kumpulan Major PJ perlu menyediakan gajet bagi tujuan penilaian kraf perkhemahan.

JADUAL AKTIVITI PENDIDIKAN LUAR 2011 MasaHari PAGIPETANGMALAM

03/04/2011Sabtu Bertolak dari IPGKTAA ke Jeti Mersing

03/4/2011Ahad Bertolak dari Jeti Mersing ke Pulau TiomanPendaftaran, taklimat, dan Mendirikan Khemah Taklimat Refleksi

04/04/2011IsninKeyakinan di airBerkayakUjian Kemahiran KayakKeyakinan di airEkspedisi Berkayak Refleksi

05/04/2011SelasaAktiviti Tali Aktiviti tali Ujian AmaliRefleksi

06/04/2011Rabu Orienteering Aktiviti SnorkerlingRefleksi

07/04/2011Khamis Kembara Kembara Ujian bertulisPersembahan

08/04/2011JumaatMengemas KhemahBertolak balik dari Kg Juara Pulau Tioman

13.0PENUTUPDiharapkan program pendidikan luar ini dapat berjalan dengan lancar dan sempurna. Semoga semua guru pelatih mendapat manfaat yang berguna dari apa yang akan dilalui selama 6 hari mengikuti Program Pendidikan Luar ini. Segala pengetahuan, kemahiran dan nilai- nilai yang diperolehi dan terbentuk diharapkan dapat menjadi bekalan untuk berkhidmat sebagai guru di hari depan. Diharap pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan kami dengan sewajarnya agar kami dapat menjalankan aktiviti yang dirancang.

Disemak oleh,

.............................................................(EN. SARUDIN BIN MAD AMIN)Penyelaras,Pendidikan Luar PJ/PK/BM 2011,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan.

Disahkan oleh,

...........................................................(TN HAJI SALLEH BIN MOHAMMED SHEH)Ketua Jabatan,Jabatan Pendidikan Jasmani dan Kesihatan,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan.

Diluluskan oleh,

...............................................................(EN ROSELAN BIN AHMAD)Timbalan Pengarah,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan.

Ahli Jawatankuasa,Program Pendidikan Luar,PISMP Pendidikan Jasmani Ambilan Januari 2010,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,KM 10, Jalan Padang Tengku,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Tarikh: 10 Februari 2011

Kepada,

Pengarah,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Ketua Jabatan,Jabatan Pendidikan Jasmani & Kesihatan,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Penyelaras Aktiviti Pendidikan Luar,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Tuan,

Permohonan untuk Menjalankan Aktiviti Pendidikan Luar.

Dengan hormatnya, perkara di atas dirujuk untuk kelulusan dan pertimbangan pihak tuan.

2. Sehubungan itu, untuk makluman pihak tuan, aktiviti ini adalah melibatkan PISMP Pendidikan Jasmani semester 3.

3. Berikut adalah butiran mengenai program.

Jumlah guru pelatih yang terlibat : 19 orangJumlah pensyarah pengiring : 5 orangJumlah pembantu : 1 orangTarikh : 03-08 April 2011Tempat : Kampung Juara Mutiara, Pulau Tioman, Rompin, Pahang.

4. Dengan ini, disertakan bersama lampiran senarai nama peserta yang mengikuti program pendidikan luar .

5. Kami berharap agar permohonan kami mendapat pertimbangan sewajarnya dari pihak tuan. Segala kerjasama dan jasa baik dari pihak tuan kami dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Sekian,terima kasih.

PENDIDIKAN LUAR MEMBINA JATI DIRI BAKAL GURU

Saya yang menjalankan tugas,

.......................................................( FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL )Setiausaha,Pendidikan Luar PISMP Pendidikan Jasmani Ambilan Januari 2010,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis,Pahang Darul Makmur.

Ahli Jawatankuasa,Program Pendidikan Luar,PISMP Pendidikan Jasmani Ambilan Januari 2010,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,KM 10, Jalan Padang Tengku,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Tarikh: 10 Februari 2011

Kepada,

Pengurus Pusat,Kampung Juara, Pulau Tioman,26800, Rompin, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Pengarah,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Ketua Jabatan,Jabatan Pendidikan Jasmani & Kesihatan,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Penyelaras Aktiviti Pendidikan Luar,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Tuan,

Permohonan untuk Menjalankan Aktiviti Pendidikan Luar.

Dengan segala hormatnya, perkara di atas dirujuk untuk perhatian dan pertimbangan dari pihak tuan.

2. Berhubung dengan itu untuk makluman pihak tuan, aktiviti ini adalah melibatkan guru pelatih PISMP Pendidikan Jasmani Semester 3 IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan.

3. Setelah meneliti semua aspek yang diperlukan, kami berpendapat kem ini sesuai dengan semua aktiviti yang bakal kami jalankan.

4. Butiran lanjut tentang adalah seperti berikut :Jumlah guru pelatih yang terlibat : 19 orangJumlah pensyarah pengiring : 5 orangJumlah pembantu : 1 orangTarikh : 03-08 April 2011 (6 hari 5 malam)

5. Dengan ini, disertakan bersama lampiran senarai nama peserta yang mengikuti program pendidikan luar .

6. Kami berharap agar permohonan kami mendapat pertimbangan sewajarnya dari pihak tuan. Segala kerjasama dan jasa baik dari pihak tuan kami dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Sekian,terima kasih.

PENDIDIKAN LUAR MEMBINA JATI DIRI BAKAL GURU

Saya yang menjalankan tugas,

.......................................................( FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL )Setiausaha,Pendidikan Luar PISMP Pendidikan Jasmani Ambilan Januari 2010,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis,Pahang Darul Makmur.

Ahli Jawatankuasa,Program Pendidikan Luar PISMP Pendidikan Jasmani Ambilan Januari 2010,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,KM 10, Jalan Padang Tengku,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Tarikh: 10 Februari 2011

Kepada,

Ketua Jabatan Hal Ehwal Pelajar,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Ketua Jabatan, Jabatan Pendidikan Jasmani & Kesihatan,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Penyelaras Aktiviti Pendidikan Luar,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Tuan,

Pengecualian Kuliah dan Gerko.

Adalah dimaklumkan bahawa kami guru pelatih dari unit PISMP Pendidikan Jasmani Semester 3 Ambilan Januari 2010 IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan akan menjalankan Program Aktiviti Luar.

2. Butiran program adalah seperti berikut :Tarikh: 03-08 April 2011 (6 hari 5 malam)Tempat: Kampung Juara, Pulau Tioman, Rompin, Pahang.Bilangan guru pelatih: 19 orang

3.Selaras dengan itu, kami memohon pertimbangan dari pihak tuan untuk pengecualian kuliah dan gerko pada tarikh tersebut.

4. Dengan ini, disertakan bersama lampiran senarai nama peserta yang mengikuti program pendidikan luar .

5. Kami berharap agar permohonan kami mendapat pertimbangan sewajarnya dari pihak tuan. Segala kerjasama dan jasa baik dari pihak tuan kami dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Sekian, terima kasih.

PENDIDIKAN LUAR MEMBINA JATI DIRI BAKAL GURU

Saya yang menjalankan tugas,

...........................................................( FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL )Setiausaha,Pendidikan Luar PISMP Pendidikan Jasmani Ambilan Januari 2011,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis,Pahang Darul Makmur

U.P. : En. Baharom Bahari Bin MudaEn. Azhar Bin AriffinEn. Zakari Bin ZakariaEn. Sarudin Bin Mad AminEn. Aminuddin Bin MohamedEn. Zaharuddin Bin OmarEn. Zolpatai Bin EliasEn. Che Mohd Hazidi Bin Che WilEn. Khazali Bin Ismail, AMPEn. Mohamad Arif Bin Abdul Rani

Ahli Jawatankuasa,Program Pendidikan Luar PISMP Pendidikan Jasmani Ambilan Januari 2011,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,KM 10, Jalan Padang Tengku,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur

Tarikh: 10 Februari 2011

Kepada,

Ketua Balai Polis,Balai Polis Daerah Rompin,Rompin, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Pengarah,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Ketua Jabatan, Jabatan Pendidikan Jasmani & Kesihatan,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Penyelaras Pendidikan Luar,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Tuan,

Memaklumkan Guru Pelatih Dari IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan Menjalankan Program Pendidikan Luar Di Kampung Juara, Pulau Tioman, Rompin, Pahang.

Adalah dimaklumkan bahawa kami guru pelatih dari IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan akan menjalankan Program Pendidikan Luar di Kampung Juara, Pulau Tioman, Rompin, Pahang.

2. Butiran lanjut program adalah seperti berikut :Jumlah guru pelatih yang terlibat : 19 orangJumlah pensyarah pengirin: 5 orangJumlah pembantu: 1 orangTarikh: 03-08 April 2011Tempat : Kampung Juara Mutiara, Pulau Tioman, Rompin, Pahang.

3. Bersama dengan ini dilampirkan senarai nama peserta yang mengikuti program ini.

4. Sehubungan ini kami mengharapkan bahawa ianya dalam makluman tuan.

Sekian,terima kasih.

PENDIDIKAN LUAR MENBINA JATI DIRI BAKAL GURU

Saya yang menjalankan tugas,

.......................................................( FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL)Setiausaha,Pendidikan Luar PISMP Pendidikan Jasmani Ambilan Januari 2011,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis,Pahang Darul Makmur

Ahli Jawatankuasa,Program Pendidikan Luar, PISMP Pendidikan Jasmani Ambilan Januari 2010, IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,KM 10, Jalan Padang Tengku,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Tarikh: 10 Februari 2011

Kepada,

Timbalan Pengarah,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Ketua Jabatan,Jabatan Pendidikan Jasmani & Kesihatan,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Melalui dan Salinan

Penyelaras Aktiviti Luar,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.

Tuan,

Permohonan Untuk Menjalankan Aktiviti Pendidikan Luar Dengan Yuran Sendiri.

Dengan segala hormatnya, perkara di atas dirujuk untuk perhatian dari pihak tuan.

2. Sehubungan dengan itu, untuk makluman pihak tuan, aktiviti ini adalah melibatkan guru pelatih PISMP Pendidikan Jasmani Semester 3 IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan.

3. Setelah meneliti semua aspek yang diperlukan, kami membuat keputusan untuk menggunakan yuran kami sendiri untuk menjalankan aktiviti pendidikan luar.

4. Butiran program adalah seperti berikut :Jumlah guru pelatih yang terlibat : 19 orangJumlah pensyarah pengiring : 5 orangJumlah Pembantu Pensyarah : 1 orangTarikh : 03-08 April 2011Hari : 6 Hari 5 MalamTempat : Kampung Juara Mutiara, Pulau Tioman, Rompin, Pahang.Yuran Peserta : RM 290.00 (seorang)

5. Dengan ini, disertakan bersama lampiran senarai nama peserta yang mengikuti program pendidikan luar .

6. Kelulusan serta kerjasama dari pihak tuan, kami dahulukan dengan ucapan jutaan terima kasih.

Sekian, terima kasih.

PENDIDIKAN LUAR MEMBINA JATI DIRI BAKAL GURU

Saya yang menjalankan tugas,

...........................................................

( FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL )Setiausaha, Pendidikan Luar PISMP Pendidikan Jasmani Ambilan Januari 2011,IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan,27200 Kuala Lipis,Pahang Darul Makmur.

SENARAI NAMA PISMP PENDIDIKAN JASMANI SEMESTER 3AMBILAN JANUARI 2010IPG KAMPUS TENGKU AMPUAN AFZAN

Tajuk : Permohonan untuk Menjalankan Aktiviti Pendidikan Luar.

BILNAMANO. KAD PENGENALANTANDATANGAN

1.ABU SUFIAN BIN SUPAAT900817-01-6589

2.ADI SOFAN BIN MD YUSOF900908-01-6349

3.AZROL BIN ABU BAKAR900219-01-5543

4.HASNUN AMAR BIN HASSAN900409-03-6441

5.IZZAT BIN ROSLAN910220-04-5095

6.KHAIRUL UMMAH BIN ABDUL HAMID900912-04-5783

7.MOHAMAD AZREN BIN NIJAR890329-01-5601

8.MOHD HAIRULZI BIN MAZLAN890423-01-5659

9.MOHAMAD HELMI BIN MUSTAFA KAMAL900811-05-5229

10.MOHD NAJIB BIN ABDUL HAMID890513-01-6217

11.MOHD SHUKRI BIN ABDUL AZIZ890603-01-5971

12.MUHAMMAD ARIF BIN DZULKEFLI900505-04-5313

13.MUHAMMAD AZAN BIN AMIN900924-01-6429

14.MUHAMMAD AIZUDDIN BIN AHMAD900905-01-6765

15.FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL900219-01-5738

16.MIRA ASHILA BINTI ASMUNI901114-01-6720

17.NUR SYAMIMI BINTI KAMARUDIN900403-03-5982

18.NURUL NADIRA BINTI NASARUDIN900126-01-5026

19.SITI MADIHAH BINTI SULEIMAN900129-01-5590

SENARAI NAMA PISMP PENDIDIKAN JASMANI SEMESTER 3AMBILAN JANUARI 2010IPG KAMPUS TENGKU AMPUAN AFZANTajuk : Memaklumkan Guru Pelatih Dari IPG Kampus Tengku Ampuan Afzan Menjalankan Program Pendidikan Luar Di Kampung Juara, Pulau Tioman, Rompin, Pahang.

BILNAMANO. KAD PENGENALANTANDATANGAN

1.ABU SUFIAN BIN SUPAAT900817-01-6589

2.ADI SOFAN BIN MD YUSOF900908-01-6349

3.AZROL BIN ABU BAKAR900219-01-5543

4.HASNUN AMAR BIN HASSAN900409-03-6441

5.IZZAT BIN ROSLAN910220-04-5095

6.KHAIRUL UMMAH BIN ABDUL HAMID900912-04-5783

7.MOHAMAD AZREN BIN NIJAR890329-01-5601

8.MOHD HAIRULZI BIN MAZLAN890423-01-5659

9.MOHAMAD HELMI BIN MUSTAFA KAMAL900811-05-5229

10.MOHD NAJIB BIN ABDUL HAMID890513-01-6217

11.MOHD SHUKRI BIN ABDUL AZIZ890603-01-5971

12.MUHAMMAD ARIF BIN DZULKEFLI900505-04-5313

13.MUHAMMAD AZAN BIN AMIN900924-01-6429

14.MUHAMMAD AIZUDDIN BIN AHMAD900905-01-6765

15.FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL900219-01-5738

16.MIRA ASHILA BINTI ASMUNI901114-01-6720

17.NUR SYAMIMI BINTI KAMARUDIN900403-03-5982

18.NURUL NADIRA BINTI NASARUDIN900126-01-5026

19.SITI MADIHAH BINTI SULEIMAN900129-01-5590

SENARAI NAMA PISMP PENDIDIKAN JASMANI SEMESTER 3AMBILAN JANUARI 2010IPG KAMPUS TENGKU AMPUAN AFZAN

Tajuk : Permohonan Untuk Menjalankan Aktiviti Pendidikan Luar

BILNAMANO. KAD PENGENALANTANDATANGAN

1.ABU SUFIAN BIN SUPAAT900817-01-6589

2.ADI SOFAN BIN MD YUSOF900908-01-6349

3.AZROL BIN ABU BAKAR900219-01-5543

4.HASNUN AMAR BIN HASSAN900409-03-6441

5.IZZAT BIN ROSLAN910220-04-5095

6.KHAIRUL UMMAH BIN ABDUL HAMID900912-04-5783

7.MOHAMAD AZREN BIN NIJAR890329-01-5601

8.MOHD HAIRULZI BIN MAZLAN890423-01-5659

9.MOHAMAD HELMI BIN MUSTAFA KAMAL900811-05-5229

10.MOHD NAJIB BIN ABDUL HAMID890513-01-6217

11.MOHD SHUKRI BIN ABDUL AZIZ890603-01-5971

12.MUHAMMAD ARIF BIN DZULKEFLI900505-04-5313

13.MUHAMMAD AZAN BIN AMIN900924-01-6429

14.MUHAMMAD AIZUDDIN BIN AHMAD900905-01-6765

15.FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL900219-01-5738

16.MIRA ASHILA BINTI ASMUNI901114-01-6720

17.NUR SYAMIMI BINTI KAMARUDIN900403-03-5982

18.NURUL NADIRA BINTI NASARUDIN900126-01-5026

19.SITI MADIHAH BINTI SULEIMAN900129-01-5590

SENARAI NAMA PISMP PENDIDIKAN JASMANI SEMESTER 3AMBILAN JANUARI 2010IPG KAMPUS TENGKU AMPUAN AFZANTajuk : Permohonan Untuk Menjalankan Aktiviti Pendidikan Luar Dengan Yuran Sendiri

BILNAMANO. KAD PENGENALANTANDATANGAN

1.ABU SUFIAN BIN SUPAAT900817-01-6589

2.ADI SOFAN BIN MD YUSOF900908-01-6349

3.AZROL BIN ABU BAKAR900219-01-5543

4.HASNUN AMAR BIN HASSAN900409-03-6441

5.IZZAT BIN ROSLAN910220-04-5095

6.KHAIRUL UMMAH BIN ABDUL HAMID900912-04-5783

7.MOHAMAD AZREN BIN NIJAR890329-01-5601

8.MOHD HAIRULZI BIN MAZLAN890423-01-5659

9.MOHAMAD HELMI BIN MUSTAFA KAMAL900811-05-5229

10.MOHD NAJIB BIN ABDUL HAMID890513-01-6217

11.MOHD SHUKRI BIN ABDUL AZIZ890603-01-5971

12.MUHAMMAD ARIF BIN DZULKEFLI900505-04-5313

13.MUHAMMAD AZAN BIN AMIN900924-01-6429

14.MUHAMMAD AIZUDDIN BIN AHMAD900905-01-6765

15.FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL900219-01-5738

16.MIRA ASHILA BINTI ASMUNI901114-01-6720

17.NUR SYAMIMI BINTI KAMARUDIN900403-03-5982

18.NURUL NADIRA BINTI NASARUDIN900126-01-5026

19.SITI MADIHAH BINTI SULEIMAN900129-01-5590

SENARAI NAMA PISMP PENDIDIKAN JASMANI SEMESTER 3AMBILAN JANUARI 2010IPG KAMPUS TENGKU AMPUAN AFZAN

Tajuk : Pengecualian Kuliah dan Gerko

BILNAMANO. KAD PENGENALANTANDATANGAN

1.ABU SUFIAN BIN SUPAAT900817-01-6589

2.ADI SOFAN BIN MD YUSOF900908-01-6349

3.AZROL BIN ABU BAKAR900219-01-5543

4.HASNUN AMAR BIN HASSAN900409-03-6441

5.IZZAT BIN ROSLAN910220-04-5095

6.KHAIRUL UMMAH BIN ABDUL HAMID900912-04-5783

7.MOHAMAD AZREN BIN NIJAR890329-01-5601

8.MOHD HAIRULZI BIN MAZLAN890423-01-5659

9.MOHAMAD HELMI BIN MUSTAFA KAMAL900811-05-5229

10.MOHD NAJIB BIN ABDUL HAMID890513-01-6217

11.MOHD SHUKRI BIN ABDUL AZIZ890603-01-5971

12.MUHAMMAD ARIF BIN DZULKEFLI900505-04-5313

13.MUHAMMAD AZAN BIN AMIN900924-01-6429

14.MUHAMMAD AIZUDDIN BIN AHMAD900905-01-6765

15.FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL900219-01-5738

16.MIRA ASHILA BINTI ASMUNI901114-01-6720

17.NUR SYAMIMI BINTI KAMARUDIN900403-03-5982

18.NURUL NADIRA BINTI NASARUDIN900126-01-5026

19.SITI MADIHAH BINTI SULEIMAN900129-01-5590

SENARAI NAMA PISMP PENDIDIKAN JASMANI SEMESTER 3AMBILAN JANUARI 2010IPG KAMPUS TENGKU AMPUAN AFZAN

Tajuk :

BILNAMANO. KAD PENGENALANTANDATANGAN

1.ABU SUFIAN BIN SUPAAT900817-01-6589

2.ADI SOFAN BIN MD YUSOF900908-01-6349

3.AZROL BIN ABU BAKAR900219-01-5543

4.HASNUN AMAR BIN HASSAN900409-03-6441

5.IZZAT BIN ROSLAN910220-04-5095

6.KHAIRUL UMMAH BIN ABDUL HAMID900912-04-5783

7.MOHAMAD AZREN BIN NIJAR890329-01-5601

8.MOHD HAIRULZI BIN MAZLAN890423-01-5659

9.MOHAMAD HELMI BIN MUSTAFA KAMAL900811-05-5229

10.MOHD NAJIB BIN ABDUL HAMID890513-01-6217

11.MOHD SHUKRI BIN ABDUL AZIZ890603-01-5971

12.MUHAMMAD ARIF BIN DZULKEFLI900505-04-5313

13.MUHAMMAD AZAN BIN AMIN900924-01-6429

14.MUHAMMAD AIZUDDIN BIN AHMAD900905-01-6765

15.FAIZNUR HANEM BINTI ISMAIL900219-01-5738

16.MIRA ASHILA BINTI ASMUNI901114-01-6720

17.NUR SYAMIMI BINTI KAMARUDIN900403-03-5982

18.NURUL NADIRA BINTI NASARUDIN900126-01-5026

19.SITI MADIHAH BINTI SULEIMAN900129-01-5590